Gouvernance

L'association Télécom Paris alumni (AIST) a été fondée en 1944 et est régie par la la loi du 1er juillet 1901 et ses statuts approuvés en Assemblée générale extraordinaire le 9 juin 2021. Elle est reconnue d'utilité publique.

L’Association est administrée par un Conseil composé de 21 à 24 membres élus pour 3 ans par l’Assemblée Générale et choisis parmi l’ensemble des membres de l’Association. Le Conseil d’administration choisit chaque année parmi ses membres un Bureau.


 

Laura PEYTAVIN
Efficient in architecture and pre sales engineering for IT or Telco Integration Projects, with technical support activities all dealing with skills that embrace Image processing, Messaging and cyber-security. as board member (volunteer) of Télécom Pris alumni since 2012, getting experience in social media and web site design, being engaged in innovative promotions of high schools of engineering communities. Elected Présidente of Télécom Paris alumni on July 2019
Gérard DER AGOBIAN
Vice-Président

Gé­rard DER AGO­BIAN
Ingénieur, 1983

Gérard DER AGOBIAN
Amandine MOUTTE
Vice-Président

Aman­dine MOUTTE
Ingénieur, 2016

Amandine MOUTTE
Serge BRUILLOT
Trésorier

Serge BRUILLOT
CES, 1984

Serge BRUILLOT
Diplômé de l'ENSEM (NANCY)
Michel COCHET
Membre du bureau

Mi­chel CO­CHET
Ingénieur, 1973

Michel COCHET
Licencié ès Sciences Economiques (73), Diplômé IAE Paris (86) Consultant dans le domaine de l'énergie et du numérique
Lauriane RIEGER
Membre du bureau

Lau­riane RIE­GER
Mastère Spécialisé, 2006

Lauriane RIEGER
Mastère MNT
Marylin ARNDT-VINCENT
Expert Radiocommunications, Réseaux IOT, Réseaux Mobiles radio, Applications.
Sophie AVELINE
3 ans dans le domaine bancaire dédiés à la Sécurité Informatique, et 20 ans d'expertise dans les domaines Telecom, Identité / Authentification, Sécurité, Internet Vision stratégique, marketing stratégique Management d'équipe et pilotage projet transverse (plus de 60 personnes) Contexte international (management d'équipes, relations fournisseurs, normalisation)
Gérard CAMBILLAU
Licencié ès Sciences Economiques, Maîtrise de Physique, DEA de statistiques, DEA de Méthodes et Modèles de Management Scientifique
Andrea CARIDI
Curious and creative by nature. Every day I wake up full of curiosity and face my life with passion. Curiosity and passion: the two main ingredients that allow me to grasp every new challenge with great enthusiasm. But they are not the only ones: without attention, respect and humbleness I would not be able to walk the marvelous path I explore day by day.
Basile CAYATTE
MBA INSEAD 2009
Philippe GINIER-GILLET
MBA (London Business School) Sales & management of Consulting services • Studies of emerging markets, Due diligence of start-ups • Strategic consultancy to innovative SMBs and BUs • Management of Change & Organisational transformation within Large Enterprises A Know-How blending four distinctive fields of expertise • Advisor to CEOs on decision making in complex environments • Conference speaker, Seminars facilitator • International Management of business lines, based 10 years in London, UK and Los Angeles, USA • Adjunct Professor - Technological entrepreneurship & innovation, Ecole Polytechnique [The leading science & technology graduate university in France for 200 years] My Convictions as a practitioner of innovation • Never underestimate a market unwillingness to adopt an innovation. • Innovation with a big I does not exist. Drivers of innovation do. Which driver to leverage from is a strategic choice. • Innovation creates first Fears Uncertainties and Doubts rather than opportunities. • The most influent processes to manage innovation are those owned by the Finance and HR Departments. • The weakest link in innovation management is often the Product Management function. • “Best innovation practices” must be adapted to the realities and specificities of each organization. • Creation of competitive advantages. Alignment with corporate strategy. Two key issues to do with innovation strategy but not so easily addressed by many firms. • The acid test of an innovation strategy is not the first but the second generation of products & services. Because innovation is sustainable – thanks to capabilities built over time.. • Three guiding principles to manage the Fuzzy Front End of innovation ­ - Think not in silos but collaborative and transverse : “It takes an orchestra to play a symphony” ­ - Back and forth from strategic thinking to operational testing: “The devil is in the details” ­ - Start with multi functional & business perspectives: “To a hammer, every problem is a nail problem”
Linda HEURTEBIZE
Mastère Spécialisé ARC - Architecte Réseaux et Cybersécurité De formation initiale en ingénierie réseaux, j’ai toujours mis un point d’honneur à faire évoluer ma carrière en accordant une place importante à la sécurité des systèmes d’information. Au cours de mes expériences professionnelles, j’ai exercé des postes en tant que responsable de département informatique, chef de projet technique dans le cloud computing dans divers secteurs. Actuellement, je suis consultante en cybersécurité au sein d’Atos. Diplômée d’un MS ARC en 2018, Architecture Réseaux et Cybersécurité, j’ai pu approfondir mes compétences et donner un nouvel élan à ma vie professionnelle dans un cadre d’excellence. Depuis 2019, je copréside le groupe cybersécurité Télécom Paris alumni. Je suis également
Michel LEVY
Docteur Ingénieur de l'Université de Paris-Sud
Yves POILANE
I chose the digital sector back in the early 80's, deeply convinced it was to change the world. I decided to be a civil servant, in a modern way, adapted to the issues of the late XXth century and early XXIst century. I went a couple of times from purely general interest activities to more commercial oriented ones. I went through the transformation of ancient French PTT to the modern Orange Telco. Therefore, my main abilities and interests are in: -Change Management -Human Ressources Management -Management of very large business units. -Marketing and commercial issues as well as in motivation tools. How to help people to feel good at work. -Management in a technological context -Marketing of IT services
Laure POURCIN
Associée, Atos Consulting
Antoine SAILLENFEST
Keywords: artificial intelligence, cognition, cognitive modelling, creativity, story generation, agent modelling, embedded systems
Maria SHIAO-DI FRANCESCO
BSEE (columbia University 1986), Mastère Conception des Circuits Intégrés, MBA Essec (1999)